Sellel aastal oleme otsustanud osaleda ühel maailmakarikaetapil. Võistlus toimub 20.-22. juunini kohaks seekord Prantsusmaa Aiguebelette.
eilt küsitakse alati „Mis on teie eesmärgid, mis kohta püüate?“. Loomulikult tahame alati öelda, et eesmärk on võita, kuid peamine eesmärk on esineda edukalt ning anda endast praeguse hetke maksimum. Võitmine on sõltuv nii konkurentidest kui ka sellest, mis vormis me ise oleme, mistõttu ei saa kindlasti ürituse eelselt kellelegi medaleid kaela riputada. Pärast Euroopa meistrivõistlusi, kus saavutasime 6. koha, saame öelda, et paatkonna vorm on hea ning teame, et oleme õigel teel pingutamaks meie suure eesmärgi – olümpiamedali nimel. Seega ütlengi, et maailmakarika etapile läheme andma endast parimat ja võitleme selle nimel, et astuda poodiumile.
Ettevalmistus MK II etapiks kulgeb tavapäraselt, harjutame kaks korda päevas, lisaks jõutreeningud kangisaalis. Veetreeningutel pöörame tähelepanu kahele aspektile. Esmalt kohaneme tõmbetsükli väikeste eripäradega, mida pakub Kaur eessõudjana ning teisalt oleme teinud nö tühjendustreeninguid. Tühjendustreeningud seisnevad 500-1500m distantsi läbimises võistlustempos ja maksimaalse soorituse peale. Sellised võistluste imiteerimised aitavad parandada koostööd väsimuse tekkimisel ning arendavad organismi võimet taluda kõrget laktaati võistlustel. Lisaks püüab igaüks leida endale maksimaalselt mugavad sätted uuel istekohal paadis. Minul isiklikult on senistel treeningutel vaja hoida paadi õiget kurssi.
Maailmakarika etapil oleme esindatud terves koosseisus – Allar, Kaur, Sten ja Kaspar, kuid väikesed muudatused on toimunud meeste järjestuses paadis. Meie treener Matti selgitab lähemalt, millised need muudatused on.
„Neljapaadi praegune koosseis on väga tugev ja täna töötame selles teadmises, et tegemist on olümpiapaatkonnaga just sellises koosseisus. Sõudmismaailmas tuleb ette, et paatkonnas vahetavad mehed hooaja jooksul omavahel kohti ja maailmakarikaetapil on ka meie mehed paadis veidi teises järjestus kui nad seda tavapäraselt on olnud. Esisõudja on Kaur, tema taga istub Sten-Erik, kelle selja taga võtab koha sisse Kaspar ning paadi ninas istub Allar. Kuna Kaspar on eessõudjana teinud väga head töö pikalt, siis otsustasimegi talle veidi puhkust anda. Teadupärast on just esisõudja see, kes dikteerib tempot ja vastutab paatkonna rütmi eest ning tuleb ette, et ka võistluse erinevatel päevadel sõidavad mehed erinevas järjestuses – just, et anda esisõudjale puhkust ja garanteerida paatkonna maksimaalne sooritus. Oleme ka trennides nimetatud järjestust kasutanud ja on näha, et see on töötanud, mistõttu otsustasimegi seda nüüd ka võistlusel rakendada. Kuid ei saa välistada, et näiteks maailmakarika esimest sõitu alustame Kauri eessõudmisel, kuid viimased sõidud tehakse hoopis Kaspari taktikepi järgi. Eks kõike tuleb vaadata jooksvalt ja käituda vastavalt olukorrale. Eesmärk on sõita parimatele tulemustele ja just seda me teemegi,“ selgitas Matti Killing.